Bezoekadres
info@vno-ncwmidden.nl

BTW nummer: NL009890178B01

Algemene Ledenvergadering 29 mei 2024

Op woensdag 29 mei 2024 vond de online Algemene Ledenvergadering plaats. Tijdens deze online bijeenkomst informeerden voorzitter Marcel Hielkema, directeur Karel Heijink en penningmeester Nadine Maters de leden over belangrijke ontwikkelingen.

Marcel Hielkema besprak diverse actuele zaken vanuit zowel Den Haag als onze regio. Hij opende met het hoofdlijnenakkoord: “Vanuit werkgeversperspectief zijn we niet ontevreden. Het vestigingsklimaat wordt nu duidelijk aangepakt, wat mede dankzij onze inspanningen is gerealiseerd.” Hij benadrukte het belang van het rapport ‘Elke regio telt’, waar VNO-NCW Midden en andere regionale verenigingen aan hebben bijgedragen, en dat nu zijn vruchten begint af te werpen. Belangrijke thema’s zoals arbeidsmarktkrapte, gebrek aan ruimte, stroom en water blijven continu onze aandacht vragen. Marcel meldde ook dat er twee vacatures zijn voor regiovoorzitters: één in de regio Achterhoek, waarvoor een kandidaat is voorgesteld aan de leden, en één in VeluweVallei, waarvoor nog gesprekken lopen.

Na zijn presentatie werd het verslag van de Algemene Ledenvergadering van 28 november 2023 vastgesteld met dank aan de opsteller.

Karel Heijink nam vervolgens het woord en blikte terug op het afgelopen jaar. Hij lichtte de vier ondernemersthema’s toe: Arbeidsmarkt en Onderwijs, Energie en Circulair, Infrastructuur en Ruimte, en Innovatie en Ondernemerschap. Karel gaf voorbeelden van onze lobby, projecten, evenementen en communicatie op deze thema’s, die ook te lezen zijn in ons jaaroverzicht 2023. Hij bedankte de bestuurders en leden voor hun betrokkenheid: “Jullie inzet is van onschatbare waarde voor ons werk.”

Penningmeester Nadine Maters presenteerde de financiële situatie van de vereniging en gaf aan dat de resultaten over 2023 in lijn zijn met de begroting. De aanwezige leden keurden de jaarrekening goed en verleenden décharge aan het bestuur, waarmee 2023 volledig werd afgerond.

Na de rondvraag bedankte Marcel Hielkema de aanwezigen en sloot hij de vergadering. Hij kondigde aan dat de volgende Algemene Ledenvergadering op 28 november 2024 plaatsvindt. Programma en locatie worden later dit jaar bekend gemaakt. Hij wenste alle leden veel succes in hun ondernemingen.